صفحه اصلی
برگزاری پانزدهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کلان منطقه یک
  • 7520 بازدید

پانزدهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کلان منطقه یک و جلسه شورای نظارت و ارزیابی سراهای دانشجویی غیردولتی استان تهران، ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران و رئیس شورای نظارت و ارزیابی استان تهران، دکتر علم معاون امور دانشجویان داخل و جمعی از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کلان منطقه یک حضور داشتند.

 

دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در سخنانی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تسلیت و تبریک گفت و اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی، امید مستضعفان و مظلومان جهان بود. آزادگان جهان، تلاش‌ها و رشادت‌های این سردار شجاع را فراموش نخواهند کرد و یادش همواره در قلبمان زنده خواهد ماند.

 

رئیس دانشگاه، با عرض خیرمقدم، برای معاونان دانشجویی در انجام وظایف محوله توفیق خدمت آروز کرد و با اشاره به اهمیت مسئولیت معاونان دانشجویی، خاطرنشان شد: مسئولیت معاونان دانشجویی در دانشگاه‌ها سخت، پرمشغله، استرس‌زا و دشوار است.

 

دکتر نصیری قیداری، خواستار حمایت از تغذیه دانشجویی شد و افزود: ازآنجاکه دانشگاه‌های منطقه یک، پذیرای دانشجویان مستعد و نخبه هستند،ما نیز در برآوردن انتظارات دانشجویان در حوزه‌های علمی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی کوشش و همت مضاعفی داریم.

 

رئیس دانشگاه، با بررسی و تحلیل برون‌سپاری برخی فعالیت‌های رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بنا بود کارهای تصدی‌گری از دوش دانشگاه‌ها برداشته شود اما این اتفاق رخ نداد؛ البته مسئله حساسی است و باید در برون‌سپاری کارها بسیار دقت شود.

 

دکتر نصیری قیداری، با تأکید بر تأسیس و راه‌اندازی خوابگاه متأهلین برای دانشجویان خارجی گفت: دانشجوی خارجی مهمان ماست و باید برخورد توأم با احترام، به‌عنوان یک رویکرد مورد عنایت قرار گیرد. در کشور ما با توجه به اصول و موازین شرعی و فرهنگ حاکم بر جامعه، بایستی در ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مانند خوابگاه متأهلین برای دانشجویان خارجی توجه ویژه شود.

 

در این نشست، جلسه شورای نظارت و ارزیابی سراهای دانشجویی غیردولتی استان تهران با حضور نماینده صندوق رفاه و جمعی از مدیران حراست دانشگاه‌های استان تهران تشکیل شد.

 

در بخش دوم این نشست، در خصوص مسائل رفاهی دانشجویان گفتگو و تبادل‌نظر شد. بحث و تبادل در خصوص بودجه سال ۹۹ معاونت‌های دانشجویی، درخواست توجه ویژه نمایندگان مجلس و صندوق رفاه نسبت به بودجه‌های تغذیه و سراهای دانشجویی و تعمیر و تجهیز آن‌ها، ارائه راه‌های کاهش هزینه‌های خدمات رفاهی با حفظ کیفیت ارائه خدمات، برگزاری انتخابات نماینده دانشجویی کلان منطقه یک‌جهت عضویت در شورای مرکزی نظارت ازجمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

افزودن نظرات